Het is mogelijk om een aantal preferenties (online) bij boeking op te geven. Met een preferentie geeft u aan dat u een voorkeur m.b.t. de geboekte reis/accommodatie heeft. Bijvoorbeeld een kamer zo hoog of juist zo laag mogelijk of kamers naast elkaar. Lukt dit niet online of staat uw voorkeur er niet tussen, dan kunt u dit per email (reserveringen@oad.nl; onder vermelding van uw reserveringsnummer) aan ons doorgeven.
Een preferentie blijft een voorkeur en kan niet worden gegarandeerd. U zult begrijpen dat wij u nooit kunnen garanderen dat uw voorkeur gehonoreerd wordt, omdat wij afhankelijk zijn van de uiteindelijke dienstverlener, zoals bijvoorbeeld een hotelier.
Essenties
Als u honderd procent zekerheid nodig heeft dat aan een speciale wens wordt voldaan voor bijvoorbeeld medische redenen, geef dan een essentie aan ons door. Een essentie is een voorwaarde waaronder u boekt. Daarom is het van belang dat u de essentie direct of gelijk na boeking aan ons doorgeeft. Wij doen ons uiterste best om uw essentieaanvraag te honoreren. Kunnen wij een essentie niet bevestigen, dan mag u zonder kosten annuleren. De eventuele meerkosten voor het realiseren van de essentie, als het bijvoorbeeld gaat om op een speciale wijze bereiden van maaltijden, moet u vaak ter plaatse betalen. Dit zijn kosten die los staan van de aanvraagkosten. Wanneer Oad akkoord kan gaan met een essentie, berekenen wij hiervoor extra kosten, deze kosten kunt u bij Oad vooraf opvragen. Op rondreizen, reizen naar Disneyland Paris, bij vluchten in het algemeen en bij reizen naar niet-Europese landen, worden essenties nooit geaccepteerd. Heeft u van ons een essentie akkoord gekregen, dan geldt deze alleen voor het standplaatshotel, nooit voor een overnachtinghotel, maaltijden onderweg of tijdens vervoersonderdelen.