Begin hier met zoeken

Vraag

Kan ik mijn boeking online (kosteloos) annuleren / wijzigen?

Antwoord

Wijzigen
Het is niet mogelijk om een reeds geboekte reis online te wijzigen of te annuleren. Voor een wijziging kunt u contact met ons opnemen. Houdt u wel rekening met eventuele wijzigingskosten. De wet die bepaalt dat consumenten een zichttermijn hebben van 7 werkdagen, maakt een uitzondering op reizen en is hier dus niet van toepassing.

Annuleren
Het is niet mogelijk om uw geboekte reis online te annuleren. U dient hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen. Let op: alleen de hoofdboeker kan een annulering doorgeven.

Het kan zijn dat u een reis heeft geboekt en dat u niet meer in staat bent om deze te maken. U kunt uw reis dan annuleren. Aan een annulering zijn wel kosten aan verbonden. De hoogte daarvan is een percentage van de reissom en is afhankelijk van het moment waarop u uw reis annuleert. Hoe dichterbij uw vertrek, hoe hoger de kosten. Bij annulering brengen wij de volgende kosten in rekening:

  • tot de 42ste dag de aanbetaling
  • vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief)  voor vertrek 35% van de reissom
  • vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief)  voor vertrek 40% van de reissom
  • vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) voor vertrek 50% van  de reissom
  • vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief)  voor vertrek   75% van de reissom
  • vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag (exclusief) voor vertrek 90% van de reissom
  • op de vertrekdag of later 100% van de reissom

Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten, dan kan het zijn dat de kosten door de verzekering vergoed worden. Neem hiervoor contact op met uw verzekeraar.

Als u een (rivier)cruise wilt annuleren, dan zijn de annuleringsvoorwaarden van de cruisemaatschappij(en) van toepassing.

Gevonden wat u zocht?

Fijn dat we u hebben kunnen helpen

Fijn om te horen dat wij u hebben kunnen helpen. We horen graag wat u van onze hulp vindt zodat we onze helpdesk verder kunnen verbeteren.

Geef hieronder aan hoe behulpzaam het antwoord was.

We helpen u graag verder

Helaas heeft dit antwoord uw vraag niet kunnen beantwoorden.
Stel hieronder uw vraag en wij komen zo snel mogelijk met een antwoord.