Begin hier met zoeken

Vraag

Ik wil geen Corona voucher. Ik wil geld terug. Wat zijn de mogelijkheden?

Antwoord

We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur heeft voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij ook voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR, de ACM (Autoriteit Consument en Markt) en het ministerie van Economische Zaken ondersteunt deze oplossing en het SGR staat garant voor de vouchers van pakketreizen.

Echter u kunt/wilt geen gebruik maken va de corona-voucher en u wilt toch geld terug vragen, wat nu?
We hebben u een coronavoucher met SGR-dekking aangeboden ter waarde van het bedrag dat u aan ons heeft betaald voor uw vakantie. Deze voucher is speciaal ontwikkeld voor pakketreizen, op initiatief van de brancheorganisatie ANVR, het garantiefonds SGR en wordt ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de ACM. Met uw voucher kunt u tot 1 jaar na uitgifte een nieuwe vakantie boeken bij Oad of via uw reisagent.

De SGR-dekking zorgt ervoor dat het bedrag beschermd is in geval van een onverhoopt faillissement; het SGR betaalt in dat geval uw geld aan u terug. Door de voucher te accepteren heeft u dus meer zekerheid over het aan ons betaalde bedrag. Daarnaast geeft u de reisbranche de tijd om deze zware crisis te overbruggen en de werkgelegenheid zoveel mogelijk te beschermen, totdat we weer op vakantie kunnen gaan.
Als u geen gebruik kunt of wil maken van de voucher, kunt u kiezen uit twee opties. Deze opties zijn in lijn met de voorwaarden die de ACM heeft gesteld:

1.Verzoek tot uitkering van geld, 6 maanden na ontvangst voucher
U dient zes maanden nadat u de voucher heeft ontvangen een verzoek tot terugbetaling in. De terugbetaling wordt dan uiterlijk binnen twaalf maanden na uitgifte van de voucher verwerkt. Uw betaling is gedurende deze tijd gedekt door het SGR. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze zes maanden na ontvangst bij Oad worden ingediend per e-mail; info@oad.nl. Eerder ingediende aanvragen worden niet in behandeling genomen.

2.Directe weigering van de voucher
U kunt de voucher weigeren. Deze aanvraag moet per e-mail (info@oad.nl) gedaan worden, zodat wij het SGR hierover kunnen informeren. Uw betaling is vanaf dat moment niet meer gedekt door het SGR. Het terugbetalen van het geld zal langer duren dan u van ons gewend bent. Het is nu nog niet bekend wanneer we dit kunnen doen, dat hangt onder andere af van wanneer er weer vakanties kunnen plaatsvinden. Voorlopig verwachten we uiterlijk binnen 12 maanden na uw officiële weigering terug te betalen.

Gevonden wat u zocht?

Fijn dat we u hebben kunnen helpen

Fijn om te horen dat wij u hebben kunnen helpen. We horen graag wat u van onze hulp vindt zodat we onze helpdesk verder kunnen verbeteren.

Geef hieronder aan hoe behulpzaam het antwoord was.

We helpen u graag verder

Helaas heeft dit antwoord uw vraag niet kunnen beantwoorden.
Stel hieronder uw vraag en wij komen zo snel mogelijk met een antwoord.